Thursday, 22 December 2016

12 Petua Hilangkan Parut Dengan Efektif










“Adoiii Tom, kenapalah kau cakar pipi aku ni? Kan dah merah, luka dan bercalar-balar. Cubalah cakar kat kaki ke tangan aku. Habislah berparut pipi gebu aku ni. Dah tak nampak cun lah macam ni! Siap kau Tom, aku dapat kau nanti, memang ada yang kena pukul!

Parut luka memang sukar dihilangkan. Meskipun ia tidak menyakitkan tetapi ia boleh menjejaskan penampilan lebih-lebih lagi jika ia di muka.

Banyak produk menghilangkan parut ada di pasaran tetapi jika anda memilih untuk mengguna bahan yang selamat dan semula jadi, bolehlah mengguna bahan seperti berikut.

12 PETUA MENGHILANGKAN PARUT DENGAN EFEKTIF, TANPA PRODUK!

Berikut adalah 12 petua menghilangkan parut dengan menggunakan bahan semulajadi.

Selain parut luka, anda juga boleh menggunakannya untuk memudarkan parut jerawat pada muka.

1. LEMON

Potong buah lemon kepada dua bahagian. Sapu pada parut sambil itu picit sedikit demi sedikit hingga keluar jusnya.

Lemon berfungsi sebagai peluntur semula jadi, menjadikannya bahan efektif untuk menghilangkan sebarang kesan parut.

Untuk kesan lebih bagus, minum jus lemon tanpa gula dua kali sehari selama 15 hari.


2. MINYAK ROSEHIP SEED

Titiskan sedikit minyak pada jari dan urut perlahan-lahan pada parut. Lakukan dua kali sehari.

Minyak ini biasanya digunakan dalam industri kosmetik terutamanya krim penghilang parut.

3. KIUB AIS

Ambil kiub ais dan lakukan pada parut.

Lakukan sekerap mungkin.



4. DAUN ALOE VERA

Potong daunnya dan picit sehingga keluar cairan.

Ambil dan sapukan pada parut.


5. MADU

Letak sedikit madu pada parut dan urut perlahan-lahan.

Biarkan kering baru dibilas.



6. SERBUK SANDALWOOD

Campurkan sedikit air mawar (rosewater) atau susu pada serbuk sandalwood dan sapukan pada parut perlahan-lahan.

Biarkan selama sejam dan bilas dengan air sejuk.


7. KENTANG

Hiris kentang mentah dan sapukan pada parut.



8. MINYAK KELAPA

Sebaik sahaja luka kecil terus sembuh, cepat-cepat sapu minyak kelapa. Parut akan mudah hilang.



9. MINYAK ZAITUN

Titis sedikit minyak zaitun pada jari dan sapu di parut. Lakukan setiap hari untuk kesan yang segera.




10. TIMUN

Seperti kentang, hiris timun dan sapukan jusnya pada parut.




11. TOMATO

Hiris tomato dan tekap pada parut.




12. SODA BIKARBONAT

Ambil lima sudu soda bikarbonat dan campur sedikit air untuk jadikan pes. Sapu pada parut dan lakukan tiga kali seminggu.




TIDAK SECEPAT BAHAN KIMIA,

Bahan semula jadi biasanya mengambil masa yang lama untuk menghilangkan kesan parut namun ia dijamin selamat untuk semua jenis kulit sekali gus tidak merosakkan kulit.

Bukan itu saja, petua menghilangkan parut di atas ini juga menggunakan bahan yang mudah didadapati, murah, selamat, dan tiada kesan sampingan. Tetapi jika anda nak cara yang cepat boleh la refer sini ===> Hilangkan Parut Seawal 48jam

Wednesday, 21 December 2016

Ubat Hilangkan Parut Paling Mujarab Di Malaysia


Hilangkan Parut Anda Dengan Azanis Scar Serum

" PRODUK NI SESUAI UNTUK LELAKI DAN PEREMPUAN "
.
Ramai yang menghadapi masalah parut di badan kan. Parut jerawat lah, parut belakang badan lah. Dan macam-macam lagi kesan bekas luka serta kulit merekah. Mesti korang nak ianya pulih...
.
Okay, AZANIS mampu membantu anda untuk merawat masalah parut termasuk bekas jerawat, bekas jeragat, kulit tak sekata, jerawat belakang badan dan sebagainya. Kita dah jual lebih 1 tahun dah tau ;)
.
Tak percaya?
Ribuan testimoni dah pun tersebar sepanjang kami menjual Azanis selama lebih 2 tahun!

PRODUK INI SANGAT TERHAD!!! SILA DAPATKAN SEGERA Azanis ini dengan harga yang sangat berpatutan. Whatsapp AZANIS ke Puan Syazwina di Talian 013 956 1025.

Kulit sangat sensitif? Garu sikit pun dah tinggalkan parut?
.
Jangan risau, Azanis Scar Serum boleh bantu awak untuk:
🔥 hilangkan parut tak kira parut disebabkan kulit sensitif, parut jerawat, parut kemalangan dan parut regangan (stretchmark)
🔥 melembapkan kulit kering
🔥 mempercepatkan penyembuhan kulit
.
.
Azanis Scar Serum formula terbaharu lebih berkesan dengan adanya 50% anti oksidan. Ekstrak Cocoa Butter dan Vitamin E diakui dapat memudarkan kesan parut  seawal 2 hari je!

Bagaimana Ia Berfungsi?

Ia mempercepatkan proses pemulihan parut serta melicinkan kulit dengan  Vitamin-E semulajadi (12,000 IU dalam pek 15ml) yang mengandungi paras anti-oksida dan anti-radang yang tinggi. Memudarkan penampilan parut lama dan baru dengan menghidrat dan melembutkan tisu parut disamping menggalakkan proses sintesis kolagen. Kesan dari anti-oksida dan agen pelembab ini juga mampu melicinkan garis-garis halus serta kesan kulit kering.

Cocoa Butter bertindak sebagai bahan untuk optimasikan proses di atas. Apabila ia diserap ke lapisan epidermis dan dermis, ia menghasilkan satu lapisan kelembapan dan minyak bagi melindungi kulit dari elemen cuaca yang menjadi penghalang kepada penstrukturan semula kulit yang rosak.


Cara Penggunaan?

Semua nak kulit tanpa parut. Lebih-lebih lagi kat muka.
Dah cuba banyak produk tapi parut masih ada.
.
Jangan sedih-sedih, Azanis boleh selesaikan masalah awak tu.
.
Cara guna serum ni senang je..
➤ Sapukan sedikit serum pada permukaan parut. Gunakan setiap pagi dan malam atau sekerap yang diperlukan.
.
➤ Untuk parut cacar dan terbakar , tunggu sehingga tanda telah kering sebelum menggunakan Azanis Scar Serum.
.
➤ Untuk parut pembedahan, tunggu sehingga luka telah sembuh/tertutup dan jahitan dikeluarkan sebelum memohon Azanis Scar Serum

Kandungan

  • Minyak Asas
  • Theobroma Oil 
  • Paraffinum Liquidum 
  • Triisononanoin 
  • Cetearyl Ethylhexanoate 
  • Isopropyl Myristate 
  • Glycine Soja Oil 
  • Helianthus Annuus Seed Oil 
  • BHT 
  • Bisabolol


Botanicals
  • Calendula Officinalis Flower Extract (Calendula Oil) 
  • Lavandula Angustifolia (Lavender Oil) 
  • Rosmarinus Officinalis Leaf Oil (Rosemary Oil) 
  • Anthemis Nobilis Flower Oil (Chamomile Oil)

Vitamin
  • Tocopheryl Acetate (Vitamin E)

Testimoni





PRODUK INI SANGAT TERHAD!!! SILA DAPATKAN SEGERA Azanis ini dengan harga yang sangat berpatutan. Whatsapp AZANIS ke Puan Syazwina di Talian 013 956 1025.

P/S: Alhamdulillah Azanis  ini sudah menembusi pasaran Brunei, Indonesia dan Singapore.